Υπολογίζεται ότι περίπου 29 δισεκατομμύρια συσκευές και αισθητήρες είναι αυτήν την στιγμή ενσωματωμένοι σε καθημερινά προϊόντα, από αυτοκίνητα έως κτίρια και γέφυρες. Οι οικιακές συσκευές, όπως τοστιέρες και ψυγεία, είδη ρουχισμού, ακόμη και μέρη του σώματός μας, συνδέονται στο διαδίκτυο.
Η ανάγκη διαχείρισης, κατανόησης και ανάλυσης της συνεχούς ροής δεδομένων αποτελεί την κινητήρια δύναμη πίσω από τη σύμπραξη των δύο κορυφαίων στον κλάδο τους εταιρειών για τη δημιουργία και τη βελτίωση των υπηρεσιών για τους πελάτες και τους τελικούς χρήστες της KONE.
Η KONE θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία IoT και τις πλατφόρμες ανάπτυξης cloud της IBM για τη συγκέντρωση δεδομένων από διάφορους αισθητήρες και συστήματα που είναι συνδεδεμένα με τα ασανσέρ, τις κυλιόμενες κλίμακες, τις πόρτες και τις περιστρεφόμενες πόρτες που χρησιμοποιούνται από περίπου ένα δισεκατομμύριο χρήστες σε καθημερινή βάση.
Η πλατφόρμα Watson της IBM χρησιμοποιεί την επεξεργασία φυσικής γλώσσας και τη μηχανική μάθηση για την αποκάλυψη των στοιχείων που προκύπτουν από τον μεγάλο όγκο μη δομημένων δεδομένων. Έγινε ευρέως γνωστή το 2011, όταν συναγωνίστηκε με επιτυχία ανθρώπους διαγωνιζόμενους στο τηλεπαιχνίδι γενικών γνώσεων Jeopardy. O Antti Koskelin, Διευθυντής Πληροφορικής στην KONE, εξηγεί γιατί επιλέχθηκε η πλατφόρμα:
"Με τη χρήση της πλατφόρμας Watson IOT, μπορούμε να βελτιώσουμε εντυπωσιακά την αξιοπιστία, τον χρόνο χρήσης των ασανσέρ και των κυλιόμενων κλιμάκων και να προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία, να μειώσουμε τον χρόνο διαδρομής και να βελτιώσουμε τη διακίνηση των ανθρώπων στις μεγάλες πόλεις. Η διαφοροποίησή μας θα προέλθει από το πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε καλύτερα τα στοιχεία προκειμένου να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες που παρέχουμε στους πελάτες μας."
ΝΕΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ
"Τα συστήματά μας εξορθολογίζουν και δημιουργούν υποθέσεις σχετικά με το τι μπορεί να συμβαίνει και, κυρίως, μαθαίνουν. Αυτό σημαίνει ότι όσα περισσότερα δεδομένα αφομοιώνουν τα συστήματα αυτά τόσο καλύτερα γίνονται. Έχοντας στη διάθεσή της τις τεχνολογίες αυτές, η KΟΝΕ θα βοηθήσει τους μηχανικούς να υπολογίζουν εκ των προτέρων ποιο τμήμα σε ένα ασανσέρ μπορεί να χρειάζεται συντήρηση ή αντικατάσταση, δίνοντας τη δυνατότητα για προγνωστική συντήρηση", αναφέρει η Harriet Green της IBM.
Σε γενικές γραμμές, οι μετακινήσεις των χρηστών σε κτίρια θα είναι εξατομικευμένες, ταχύτερες, ασφαλείς και καλύτερες. Θέτοντας σε εφαρμογή μια ευέλικτη πλατφόρμα σημαίνει ότι τα δυνητικά πλεονεκτήματα περιορίζονται μόνο από τη φαντασία των πελατών. "Άλλο ένα άμεσο όφελος για τους διαχειριστές κτιρίων είναι να υπολογίζουν ποιοι όροφοι ενός κτιρίου μπορεί να χρειαστούν να διαθέτουν ασανσέρ σε αναμονή εκ των προτέρων σε ορισμένες χρονικές στιγμές της ημέρας", προσθέτει η Green.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΩΝ ΟΡΙΖΟΝΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ
Η δυνατότητα επίλυσης πιθανών προβλημάτων προτού συντελεστούν είναι ένας από τους τομείς όπου θα ενταχθούν νέα είδη προγνωστικών υπηρεσιών. Όμως αυτό είναι μόνο η αρχή, σημειώνει ο Koskelin, καθώς επισημαίνει άλλα ζητήματα που οι πελάτες έχουν ξεκινήσει να θέτουν.
"Οι πολυκατοικίες διαθέτουν διαμερίσματα που είναι κλειδωμένα για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Ωστόσο, ως ένοικος ενός διαμερίσματος, σε περίπτωση που περιμένετε ένα δέμα να παραδοθεί, μπορείτε να ανοίξετε εξ αποστάσεως την πόρτα στον οδηγό παράδοσης ή μπορείτε να του δώσετε πρόσβαση σε ένα συγκεκριμένο δωμάτιο του σπιτιού σας;" σημειώνει χαρακτηριστικά.
Χάρη στη συνεργασία με την IBM, η KONE σκοπεύει να ενθαρρύνει τη δημιουργία ενός τεράστιου προγράμματος ανάπτυξης οικοσυστήματος δημιουργώντας διασυνδέσεις προγραμματισμού εφαρμογών (API), πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να αναπτυχθούν νέες εφαρμογές και μπορούν να συνδεθούν διαφορετικοί τύποι εξοπλισμού και υπηρεσιών, δημιουργώντας μια ομαλότερη, ασφαλέστερη και περισσότερο εξατομικευμένη εμπειρία διακίνησης ανθρώπων για τους χρήστες των κτιρίων.
"Ένας επιχειρηματικός εταίρος της KONE θα μπορούσε να αναπτύξει μια εφαρμογή για κοινότητες χρηστών δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να προεπιλέγουν το ασανσέρ στις ώρες αιχμής κατά τη διάρκεια της ημέρας", εξηγεί η Green. "Το προσωπικό ενός εστιατορίου θα μπορούσε να ειδοποιηθεί όταν υπάρχουν πολλοί πελάτες που κατευθύνονται προς τα εκεί προκειμένου να τους δοθεί η δυνατότητα να προνοήσουν για περισσότερα τραπέζια. Οι διαχειριστές κτιρίων θα μπορούσαν να βελτιστοποιήσουν τα σχέδια δράσης τους για εκκενώσεις κατά τη διάρκεια έκτακτων περιστάσεων", προσθέτει.
Η συγκεκριμένη συνεργασία αναμένεται να μεταμορφώσει τις λειτουργίες και τις τεχνολογικές δυνατότητες της KONE τα επόμενα χρόνια, γεγονός που θα βελτιώσει τη διακίνηση ανθρώπων στο αστικό περιβάλλον σε ολόκληρο τον κόσμο.