WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

United States

Go to your suggested website

Back to top

ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΧΩΡΟ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ 1996

Η περιέργεια ενός μηχανικού κι η αγάπη μιας ομάδας για τους κινητήρες οδήγησαν στην εφεύρεση που έφερε την επανάσταση στον κλάδο των ασανσέρ και εδραίωσε τη θέση της ΚΟΝΕ ως παγκόσμιου ηγετικού παράγοντα στον χώρο. Αυτή είναι η ιστορία του KONE MonoSpace® για την 20ετή επέτειό του.

Making room for more since 1996
KONE MONOSPACE – "ΚΛΑΣΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ"

Ήταν το 1996. Το μεταδοτικό ισπανικό ποπ τραγούδι Μακαρένα είχε βάλει όλον τον κόσμο να χορεύει στον ρυθμό του και οι λάτρεις του σινεμά παρακολουθούσαν με κομμένη την ανάσα τον πράκτορα Ίθαν Χαντ να αποκαλύπτει πλεκτάνες κατασκόπων, κλεμμένους δίσκους υπολογιστών και δολοφονίες στην πρώτη του Επικίνδυνη Αποστολή, όταν η KONE παρουσίασε το ασανσέρ χωρίς μηχανοστάσιο, MonoSpace®.

Η εν λόγω πρωτοποριακή καινοτομία άλλαξε την τεχνολογία εγκατάστασης και παραγωγής στον κλάδο και σηματοδότησε μεγάλες βελτιώσεις στην αποδοτικότητα τόσο του χώρου όσο και της ενέργειας. Αλλά η προέλευσή της εντοπίζεται πίσω στο παρελθόν, μια ημέρα στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν ο Harri Hakala πήγε για τρέξιμο και εκεί είχε μια στιγμή έμπνευσης.

Ο Hakala εργαζόταν το διάστημα εκείνο ως μηχανικός στην ΚΟΝΕ πάνω στους γραμμικούς κινητήρες. Ενώ έκανε τζόκινγκ, του ήρθε η ιδέα να δημιουργήσει ένα μηχανοκίνητο σύστημα έλξης (αντί των γραμμικών κινητήρων). "Ήξερα ότι κάτι εξαιρετικά σημαντικό είχε εφευρεθεί", αναπολεί ο Hakala, ο οποίος πιστεύει ότι ακριβώς εκείνη η στιγμή σημάδεψε τη γέννηση του MonoSpace.

"Αυτό που χρειαζόταν το ασανσέρ MonoSpace ήταν το EcoDisc σε σχήμα δίσκου, ένα μηχανοκίνητο σύστημα έλξης που είναι αρκετά επίπεδο ώστε να βρίσκεται μέσα στο φρεάτιο του ασανσέρ", εξηγεί ο Hakala, ο οποίος είναι πλέον Διευθυντής Έρευνας στην KONE.

Έως τότε, τα ογκώδη στοιχεία του μηχανήματος ανύψωσης στεγάζονταν σε ξεχωριστό χώρο (είτε στο πάνω μέρος είτε στο κάτω μέρος των κτιρίων). Το EcoDisc της KONE αποδέσμευσε τον χώρο αυτόν και επέτρεψε στους αρχιτέκτονες να γίνουν πιο δημιουργικοί με τη χρήση του χώρου.

ΑΠΟΛΥΤΗ ΜΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ο πρώτος κινητήρας EcoDisc δημιουργήθηκε στο κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της KONE στο Hyvinkää, στη Φινλανδία, όπου μια ομάδα έξι ατόμων που περιελάμβανε τον Hakala, έναν υπεργολάβο, τους μηχανολόγους και τους ηλεκτρολόγους σχεδιαστές εργάστηκε με διακριτικότητα πάνω στο πρώτο πρωτότυπο.

"Το πρώτο πρωτότυπο EcoDisc που λειτούργησε ήταν το χριστουγεννιάτικο δώρο για τη διοίκηση της εταιρείας, τα Χριστούγεννα του 1993", θυμάται ο Hakala. Στη συνέχεια, η ομάδα διευρύνθηκε στα 20 περίπου άτομα, τα οποία ανέπτυσσαν και δοκίμαζαν με πάθος την τεχνολογία.

Η πρώτη ομάδα ασανσέρ MonoSpace της KONE, τα οποία αρχικά έφεραν την ονομασία "Greenstar", πωλήθηκαν σε πιλοτικούς πελάτες στην Ολλανδία στο πλαίσιο της δοκιμής της αγοράς το 1995 πριν από την κυκλοφορία του προϊόντος.

Η τεχνολογία, που αρχικά είχε σχεδιαστεί για εγκαταστάσεις με λίγους ορόφους, αργότερα εφαρμόστηκε και σε ασανσέρ μεσαίας και μεγάλης ανύψωσης. Η ζήτηση για ασανσέρ χωρίς μηχανοστάσιο αυξήθηκε. Η παραγωγή ασανσέρ μετεγκαταστάθηκε στο Πέρο, στο εργοστάσιο της ΚΟΝΕ κοντά στο Μιλάνο στην Ιταλία, και ένα νέο εργοστάσιο κατασκευάστηκε στο Hyvinkää για να κατασκευάζει τα μηχανήματα ανύψωσης EcoDisc της KONE. Έως τα τέλη της δεκαετίας του ΄90, η οικογένεια κινητήρων ανύψωσης KONE EcoDisc αποτελούσε την εμβληματική σειρά προϊόντων της KONE.

ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ

Γρήγορη μετάβαση στο 2012. Η KONE ήταν έτοιμη να αποκαλύψει τη νέα και βελτιωμένη έκδοση του MonoSpace®. "Το συγκεκριμένο έργο ξεκίνησε με βάση τα σχόλια από τους Ασιάτες πελάτες μας, οι οποίοι εξέφρασαν την επιθυμία για μεγαλύτερη άνεση κατά τη μεταφορά. Έτσι, ξεκινήσαμε να δούμε εάν μπορούσαμε να κάνουμε το καλύτερο ακόμα καλύτερο", αναφέρει ο Tomio Pihkala, Διευθυντής Τεχνολογίας της KONE.

"Ύστερα από τρία χρόνια αυστηρών ελέγχων, πολύπλοκων διαχωροταξικών σχεδιασμών και εφαρμογής των οικοδομικών κανονισμών, καταφέραμε επιτέλους να δημιουργήσουμε το καλύτερο ασανσέρ που είχε κατασκευαστεί ποτέ", αναφέρει. "Πάντα προσφέραμε τις καλύτερες λύσεις. Η νέα λύση ήταν ακόμα καλύτερη", προσθέτει.

Ο μηχανισμός KONE EcoDisc ανανεώθηκε, τα φρένα αναβαθμίστηκαν, ο έλεγχος της κίνησης βελτιώθηκε, το σύστημα ανύψωσης κεντραρίστηκε και σχεδιάστηκε να είναι με χαμηλή τριβή, ενώ παράλληλα η συνολική δομή του θαλάμου κατασκευάστηκε έτσι ώστε να είναι πιο ανθεκτική.

"Χωρίς να ασκείται καμία δύναμη στις ράγες-οδηγούς, υπήρχε πολύ λιγότερη τριβή, λιγότεροι μηχανικοί θόρυβοι και δονήσεις", εξηγεί ο Pihkala.

Και όχι μόνο. Επίσης, ήταν περισσότερο αποδοτικό από ενεργειακή άποψη. Το αναβαθμισμένο σύστημα περιέλιξης χαλκού του EcoDisc μείωσε την ποσότητα ενέργειας που χανόταν ως θερμότητα και η δυνατότητα αναμονής σήμαινε ότι η κατανάλωση ενέργειας του ασανσέρ ήταν σχεδόν μηδενική, όταν ήταν εκτός χρήσης. Το πρόσθετο χαρακτηριστικό του φωτισμού LED μακράς διάρκειας και των κινητήριων συστημάτων με ανάκτηση ενέργειας για επαναχρησιμοποίησή της στο κτίριο κατέστησε το αναβαθμισμένο προϊόν ως το πιο ενεργειακά αποδοτικό ασανσέρ μεγάλου όγκου στον κόσμο.

ΣΚΟΠΟΣ Η ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ

Η σχεδίαση επίσης επαναπροσδιορίστηκε βάσει διεξοδικών ερευνών τάσεων οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στην Ευρώπη, την Ασία και τη Βόρεια Αμερική. Ενώ η βασική συλλογή των επιλογών του εσωτερικού χώρου παρέμεινε ίδια σε παγκόσμιο επίπεδο, τα υλικά, τα χρώματα, τα σχέδια, τα αξεσουάρ και τα εξαρτήματα προσαρμόστηκαν με βάση τα τοπικά χαρακτηριστικά για διαφορετικές αγορές.

"Αντί να παρέχουμε ένα 'ατσάλινο κουτί', θέλαμε να παρέχουμε τον επιθυμητό εξοπλισμό, καθώς και την καλύτερη σχεδίαση απευθείας από το εργοστάσιο" αναφέρει ο Pihkala.

Χαρακτηριστικά όπως η σηματοδότηση επίσης ανανεώθηκαν, ώστε να είναι φιλικά προς τον χρήστη με διαισθητικό τρόπο. Δόθηκε έμφαση σε πράγματα όπως η υψηλή ορατότητα της αρίθμησης για μεγαλύτερης ηλικίας άτομα ή για όσους αντιμετώπιζαν προβλήματα όρασης. Ενώ θα πραγματοποιούνται αναβαθμίσεις προκειμένου να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των μεταβαλλόμενων τοπίων, το MonoSpace, σύμφωνα με τον Hakala, αποτελεί "κλασικό σχέδιο" που ήρθε για να μείνει. Ο δημιουργός μίλησε!

Μοιραστείτε αυτή τη σελίδα